Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

HTML

Politikai Tükörszféra (berkiliumblog)

Friss topikok

Címkék

Orbán meg a munkalapú társadalom

2013.05.25. 12:28 MAÍR

A munkaalapú gazdaság lehet Magyarország jövőjének, a magyarok sikerességének, és életszínvonal-emelkedésének kulcsa a miniszterelnök szerint.

Micsoda mondat! Lefordítom: legyen minél több rabszolgája Magyarországnak, akik azért dolgoznak, hogy az egymást követő pártok tagjainak emelkedjen az életszínvonala. Teljesen mindegy hány ember dolgozik ebben az országban, abból nem a mi fizetésünk fog emelkedni! Nehogy elhiggye már valaki ezt a bődületes marhaságot!

A szakképzési rendszert össze kell hangolni a gazdaság igényeivel, helyre kell állítani a kétkezi munka becsületét!

munkaesbecsulet.jpg

No, ez a lényeg, ami a képen van, nem fizetés dolga a munka! (ma is olvasható az almásfüzitői timföldgyáron) Átláthatóbbá, egységesebbé kell tenni az oktatási rendszert mondta Orbán Viktor a 6. Szakma Sztár Fesztiválon! Ennyi fesztivált még életemben nem láttam! Micsoda bulis egy ország ez! Miért nem Cirkusznak hívjuk? Szakma Sztár Cirkusz

Az oktatás egyre átláthatóbb mióta Klebersbergék Intézményfenntartó Központjának kezében összpontosul az oktatás, a káosz fogalmát le lehet vezetni belőle!

A kormányfő emlékeztetett, a rendezvény jelmondata az, hogy egy jó szakma felér egy diplomával. Most azonban  már azt is tudjuk, hogy ennek a mondatnak a fordítottja is igaz: nem minden diploma ér fel egy jó szakmával!

Ez valami fantasztikus! Orbán el tudta mondani kétszer ugyanazt a mondatot, csak most úgy tűnik, mintha megfordította volna! Ez kérem, már brillírozás! Mennyi ész bír beleszorulni egy ilyen kormányfőbe! Érződik a sok iskola, a három év kormányzási gyakorlat, sőt nem is 3,ha előző kormányzását is hozzáteszem! Fejlődik ez a köcsög, jó, hogy szavaztatok rá! 

Beszédében az elmúlt évtizedek problémájának nevezte, hogy a szakképzés veszített korábbi tekintélyéből, az iskolarendszer egyre távolabb került a valós gazdasági igényektől, mindez pedig a vállalatoknál munkaerőhiányra, a pályakezdőknél munkanélküliséghez vezetett, és egyes szakágazatokban szakmunkáshiány alakult ki.

Nna, most már végre tudjuk, hol a bibi. Most, hogy a zsidók megmondják mi legyen a tantervben talán jobban fog közelíteni az iskola a valós gazdasági igényekhez! Ipar nem nagyon van, a gyárak rég bezártak, de legyenek szakmunkások. Irodaház van, meg Tesco és Pláza. Mást nem nagyon látok, de biztos remek jövő vár a szakmunkásokra is!

A gazdasági válságból kikecmeregni akaró Európának szembe kell néznie azzal az ősi igazsággal, hogy valódi értékteremtő munka nélkül nem fogunk kijutni a kátyúból. 

Ez rendben is lenne, csak én már a ti seggetek alá semmilyen értéket nem teremtenék, mert felzabáltok mindent, majd, ha elmentetek!

Szerinte a mostani versenyeken lévő fiatalok is azt az üzenetet közvetítik, hogy hamis az az elképzelés, mely szerint a mai világban csak azok érvényesülhetnek, akik "homályos üzleti vállalkozások keretei között a lehető legkisebb munkával tetemes profitot tudnak létrehozni"

És nem sült le a pofájáról a bőr! 

Az is tévképzet-folytatta-, hogy csak diplomával lehet hivatástudata az embernek, mert a hivatás elsősorban azt jelenti, ahogyan az ember a saját szakmájához viszonyul. 

Mai viszonylatban ezt úgy kell megélni, hogy látástól-vakulásig gürcölj, szinte ingyen! Hivatástudatod legyen, mert fizetésed úgysem lesz elegendő, de valahogy ki kell húznod estig! Ez ugyanaz, mint a keresztényi rizsa: legyél szegény és nyomorult, majd a mennyországban annál jobb lesz neked, majd mi, a papok, felzabáljuk, amit megtermeltetek és persze a mennyországban találkozunk! 

A miniszterelnök szavait azzal zárta, hogy a magyarok szakértelme, rátermettsége és munkabírása bizonyított tény, ugyanis ellenkező esetben nem jönnének Magyarországra olyan világcégek mint például a Mercedes vagy Audi vagy éppen a Lego. Az olcsó munkaerő miatt jönnek, sok munka kevés pénzért. 

Nem véletlenül dolgoznak az emberek külföldön, gondolom én!

A cirkusz biztos remek volt, ezek megcsillogtatták eszméletlen tudásukat, és minden mehet tovább ugyanúgy! 

335 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://agymosoda.blog.hu/api/trackback/id/tr905317257

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán kormány egymillió új imahelye 2013.05.26. 18:51:46

Erkölcsös? Munkahelyen, ovodákban, iskolákban egy beteges agitációs propaganda erőltetése? A judeo-kereszténység nem hordoz magában semmiféle erkölcsöt, hanem inkább annak az ellenkezőjét. Erkölcstelenségek tárháza.

Trackback: Lopni, csalni nem nehéz 2013.05.26. 18:51:03

Fali áldás Orbán Viktortól, F.MPSZ-eseknek: Lopni, csalni nem nehéz. Nem kell hozzá túl sok ész. (F.MPSZ = Fidesz Magyar Polgári SZövetség)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nero Bianco 2013.05.26. 19:39:05

@high up!:
"2003 novemberében a ballibsik valuta válságot hoztak megint az országra. Ennek kivédéséhez kellet az alapkamatot 12%-ra emelni."

Ezt komoly közgazdászok vagy százszor cáfolták.
Azt a kamatemelést nagyjából Járai elbaxta, és ezzel tolt is egy nagyot az AHT hiányon úgy, hogy az árfolyamcélt meg nem érte el.

hackbard.celine 2013.05.26. 19:39:46

@Ándi bácsi: "pénzromlás most a legalacsonyabb"
Igen, pont eddig tart a populizmusra fogékonyak agyműködése.
Nem zavar, hogy az szja csökkentés óta 12% feletti a pénzromlás teljes mértéke.
Nem zavar, hogy a 2012-es éves adat 6% környéki volt és erről a bázisról csak a kierőltetett rezsicsökkentés tudta levinni (nincs fundamentális gazdasági alapja).
Ha holnap kormányzati utasításra 6 Ft lesz a tej és 3,60 a kenyér, akkor még alacsonyabb lesz az infláció, igaz, hogy megdöglenek a pékek és a tejipar.
Be fog árazódni a gazdálkodókra átterhelt sarc, sorra mennek majd tönkre a kkv-k, rúgják ki a munkavállalókat, mert a költségeket nem bírják kitermelni. A maradék pedig beépül az árakba és újra nagyot ugrik az infláció fél éven belül.
Kommunista-e vagy?

Fejesrob 2013.05.26. 19:44:08

@félázsiai 2llkedő: Szerintem pedig a kormánypárt ne rinyáljon. Nem kell ahhoz 2/3-ad, hogy a kormánypárt olyan gazdaságpolitikát folytasson, amilyet akar.

Nero Bianco 2013.05.26. 19:44:21

@Fejesrob:
Nem azt írtam, hogy nem engedték kormányozni, hanem azt, hogy a fidesz szembement minden hiánycsökkentő javaslatnak.

Ettől persze a kormány csökkentette a hiány mértékét, csak sokkal lassabban tudta, mint ahogyan egyébként lehetett volna.
De alapértelmezésben nem is pusztán a hiány csökkentése volt a cél, az pusztán csak eredményjelzője egy egészségesebb gazdaságnak sok más mutatóval együtt.
Önmagában meg nem mond semmit arról, hogy egy ország milyen állapotban van gazdaságilag.

Fejesrob 2013.05.26. 19:46:23

@hackbard.celine: Ez egy elv, ami igaz. De vannak mértékek, sőt a kormányok alkalmazzák is.

LallyPop 2013.05.26. 19:47:44

@hackbard.celine: Perszepersze. Sorra. csak mondom ugyanolyan a foglalkoztatás mint 2009ben. Szóval anyit zárnak be amennyit nyitnak.

2llkedő 2013.05.26. 19:48:53

@Fejesrob: Pedig ha népszavazgatások vannak, akkor nem a kormány kormányoz.

2llkedő 2013.05.26. 19:50:58

@Ándi bácsi: "Az állampapír kibocsátás pl."

Az ugye nem HITEL?

Fejesrob 2013.05.26. 19:53:00

@Nero Bianco: Te mit csinálsz, ha ellenzék vagy? Szembemész minden hiánycsökkentő javaslatnak. Hiszen nem a te felelősséged, nyugodtan lehetsz populista. Gyurcsány 2003-ban egy jókora állami leépítést akart végrehajtani, amit nem Orbánék, hanem saját pártja fúrt meg. Lett belőle végül 300 kirúgott APEH-es, aztán 1 év múlva 600-at kellett felvenni és kiképezni, mert Gyurcsányék kitalálták a vagyonelszámoltatást. Persze "nagyon okosan" nem összeg, hanem létszámkövetelmény volt, így csupa hajléktalant ellenőriztek, hiszen ezekkel 5 perc alatt lehetett végezni.

Szóval hagyjuk ezt, Gyurcsány ellensége legfőképpen ő maga és pártja, illetve az SZDSZ volt.

orvlat 2013.05.26. 19:53:28

@high up!: Statisztika szerint a gáz-vízszerelő, szobafestő stb. minimálbérre van bejelentve a saját bt-jébe. És olyan házban lakik, olyan autóval jár, amit bruttó 90e-ből ki lehet hozni, hát hogyne...

Fejesrob 2013.05.26. 19:53:34

@félázsiai 2llkedő: Magánügy. Most vajon miért nincsenek? Nem tilos.

2llkedő 2013.05.26. 19:54:04

@Ándi bácsi: """A szocialista úttal szemben, melynek alapvető jellemzői a hitelfelvétel, a szociális megszorítások és a gazdasági recesszió, a Fidesz a válságkezelés európai útját választaná."""

Hazudtak?

2llkedő 2013.05.26. 19:54:58

@Fejesrob: "Most vajon miért nincsenek?"

Mert még a fidesz agymosásából nem ébredtek fel a zemberek.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.05.26. 19:58:04

@Fejesrob: Borzasztó nézni, hogy mint járatod le a jobboldalt... Nálam a háttérben most is a HírTv megy, szívom magamba a finoman szcizellált ideológiát, ami onnan árad. Te pedig - ahelyett hogy ezt tennéd így vasárnap este, - itt járatod le magad és mindenkit, akit képviselni próbálsz. Szörnyű, én mondom szörnyű.

2llkedő 2013.05.26. 19:59:08

@Itt hamarosan Nemzeti Dohánybolt nyílik:

Márai Sándor:
"Ahhoz, hogy Magyarország megint nemzet legyen, megbecsült család a világban, ki kell pusztítani egyfajta ember lelkéből a 'jobboldaliság' címkéjével ismert különös valamit; a tudatot, hogy ő mint 'keresztény magyar ember', előjogokkal élhet e világban; egyszerűen azért, mert 'keresztény magyar úriember', joga van tehetség és tudás nélkül is jól élni, fennhordani az orrát, lenézni mindenkit, aki nem 'keresztény magyar' vagy 'úriember', tartani a markát, s a keresztény magyar markába baksist kérni államtól, társadalomtól: állást, kitüntetést, maradék zsidóbirtokot, potya nyaralást a Galyatetőn, kivételezést az élet minden vonatkozásában. Mert ez volt a jobboldaliság igazi értelme. S ez a fajta nem tanul. Aki elmúlt harmincéves, és ebben a szellemben, légkörben nevelkedett, reménytelen; talán megalkuszik, fogcsikorgatva, s mert önző és gyáva: bizonnyal hajlong majd az új rend előtt; de szíve mélyén örökké visszasírja a 'jobboldali, keresztény, nemzeti' világot, amelyen belül olyan szépen lehetett zsidó vagyont rabolni, versenytársakat legyilkolni és aladárkodni a nagyvállalatokban, képzettség és hozzáértés nélkül. (...) Ez a fajta soha nem változik meg. De amíg ezeknek szavuk van vagy befolyásuk, Magyarország nem lesz nemzet."

Nero Bianco 2013.05.26. 20:00:04

@Fejesrob:
"Te mit csinálsz, ha ellenzék vagy? Szembemész minden hiánycsökkentő javaslatnak."

Egy frászt, ez csak az ilyen egybites parlamenti rendszerben van így, mint a magyar.
Magyarország nagyon szépen megmutatta, hogy milyen politikai diszfunkcionalitást és elképesztően hibás döntéseket eredményez az, ha minden párt csak és kizárólag négyéves ciklusokban gondolkodik, és pusztán csak az határozza meg egy kérdésben az álláspontját, hogy kormányon van vagy ellenzékben, a józan ész pedig a döntésekből kizárva.

Magyarország belátható időn belül nem fogja kiheverni azt, ami 2000-2014 között történt és történni fog.

LallyPop 2013.05.26. 20:00:18

@félázsiai 2llkedő: Nem hazudtak.

Ha felveszel X hiteltés X+1-et, akkor az azt jelenti hogy nem hitelfelvételből próbálsz gazdálkodni. Ezt csinálta mind2 Orbán kormány.

Ellenben ha X+1 hitelt veszel fel, és Xet fizetsz vissza, az a szoci út, a mesterterv...:)

Nero Bianco 2013.05.26. 20:01:05

@Fejesrob:
"Gyurcsány 2003-ban egy jókora állami leépítést akart végrehajtani"

Sportminiszterként?
Vagy hogy?

2llkedő 2013.05.26. 20:02:13

@Ándi bácsi: Te mondtad, hogy az államkötvény hitel. Akkor most hogy is van? Államkötvénnyel (hitellel) fizetjük a másik hitelt.

Fejesrob 2013.05.26. 20:02:28

@félázsiai 2llkedő: Most te ezt tényleg komolyan gondolod? Eleve az emberek többsége nem fideszes, én sem vagyok az. Vannak pozitív és negatív dolgok, 4 év végén pedig összegzi az ember és természetesen összehasonlítja az alternatívákkal.

Tényleg magánügy, én aztán magasról szarom le szembenéz e magával a ballibsi vagy nem, de elég nyilvánvaló, hogy egy hatalmas bizalomvesztésről van itt szó. Ezzel nem azt akarom, mondani, hogy orbán mindent olyan nagyon jól csinál, de ő nem szenvedett el akkora bizalomvesztést mint Gyurcsányék. Látod, hogy sarcolja a népet és mégis bíznak benne, hogy nem IMF hitel lesz a vége, hanem adócsökkenés.

Azaz Orbán simán megteheti hogy Bajnaizik, de szerintem Bajnai nagyon nem, hogy Orbánozik.

Fejesrob 2013.05.26. 20:03:29

@Nero Bianco: Akkor később. Hozzáfértem forrásokhoz.

LallyPop 2013.05.26. 20:03:32

@félázsiai 2llkedő: Csak többet fizetünk vissza mint amennyit felveszünk.

Ez a különbség.

2llkedő 2013.05.26. 20:05:11

@Fejesrob: "Látod, hogy sarcolja a népet és mégis bíznak benne, hogy nem IMF hitel lesz a vége, hanem adócsökkenés."

Egy esetleges válság esetén nem tudom mi lenne? Persze a kincstárban most már van tartalék, köszönhetően a Gyurcsány-Bajnainak és az IMF hitelnek.

zobod 2013.05.26. 20:06:41

@high up!: ez a koncentrált ostobaság, amit kiszenvedtél magadból macskajancsi, mennyiben támasztja alá állításod, hogy az NGM adata téves? Ha szerinted nem tehet közzé ilyen adatokat az NGM, hát jelentsed fel őket. Viszont ebből nem következik, hogy az adat téves. Függetlenül attól hogy mit gondolsz, ha követnéd figyelmesen az NGM adatát, akkor azt a - számodra bizonyára meglepő - észrevételt tehetnéd, hogy nincsen érdemi eltérés az MNB utólagos tényadatokat tartalmazó negyedéves összegzéseivel. Persze ehhez fidesz-fóbiádtól mentesen kellene megfigyelned a téged körülvevő világot viszonylag hosszabb időn keresztül, és nem úgy tűnsz, mint akinek ez menne.

Az mindenesetre figyelemre méltó, hogy milyen hiteles referenciának tekinted a már Matolcsy elnöksége idején publikált MNB adatokat. Vigyázzál, nehogy akoltársaid NER konform megalkuvónak tartsanak.

2llkedő 2013.05.26. 20:08:27

@Ándi bácsi: "Csak többet fizetünk vissza mint amennyit felveszünk. "

A központi költségvetés adóssága
2013.04.30 21 756,9 Mrd Ft
változás 1 036,8 Mrd Ft
2012.12.31 -hez képest.

A manyup lenyúlásáról meg ne is beszéljünk.
Mielőtt el kezdenél magyarázkodni, hogy az dehogy is, közlöm, hogy azt a hárommilliárdot nem Piktor gyűjtötte össze, hanem az előző kormányok. Ebből adódóan Piktor lenyúlta azt a pénzt.

zobod 2013.05.26. 20:08:41

@félázsiai 2llkedő: "A kommunistáktól még nehéz lesz megszabadulni, mert senki sem olyan veszedelmes, mint egy bukott eszme haszonélvezője, aki már nem az eszmét védi, hanem a zsákmányt" (Márai)

Fejesrob 2013.05.26. 20:08:42

@félázsiai 2llkedő: Te javíthatatlan vagy. Köszönhető ez inkább annak, hogy Orbánék szinte azonnal elkezdték sarcolni a népet és a multikat.

hackbard.celine 2013.05.26. 20:11:45

@Ándi bácsi: "Az IMF hitel nagy része a kerbankokhoz kerül. Ők beteszik az MNB-be a kötelező tartalékba, amire az MNB kamatot fizet nekik."
Jázusmáriaszentszíve!
Ennyire idiótaként kommentelsz a bankrendszerről???
Tegyük fel, hogy a lehívott IMF hitelt az MNB forintra váltva továbbadta a kereskedelmi bankoknak, akik - FIGYELJ!!! - kamatot fizettek ezért. A jegybanknak.
Nincs olyan nemzeti bank, amelyik a kihelyezett forrásai után nem kamatot kér, hanem fizet, kivéve ha negatív az alapkamat, de ott olyan deflációs nyomás kellene legyen, amire még a japán banki rendszer sem volt képes.

high up! 2013.05.26. 20:14:20

@Nero Bianco: ""2003 novemberében a ballibsik valuta válságot hoztak megint az országra. Ennek kivédéséhez kellet az alapkamatot 12%-ra emelni."

Ezt komoly közgazdászok vagy százszor cáfolták."

Írd már ide azoknak a "komoly" közgazdászoknak a nevét! Meg azt is, hogy hol publikálták magvas levezetéseiket.

Előre borítékolom, hogy inkább tökön fogd szúrni magad, de nem jön válasz.

LallyPop 2013.05.26. 20:16:17

@félázsiai 2llkedő: A manyup nem is tartozik ide, a GDP arányában nem rossz az aktuális adósság:

www.kormany.hu/hu/nemzetgazdasagi-miniszterium/hirek/adossagnyomas-mero@hackbard.celine: Nem kihelyezett forrás, hanem berakott betét. Talán azért.

LallyPop 2013.05.26. 20:16:57

@MikeBoy: Nincs ingyen tanóra, misimókus.

2013.05.26. 20:19:56

@Ándi bácsi:

Ne blöfföljünk, jó?
Ha valamire nem tudsz válaszolni, akkor dobd be a törülközőt inkább, mint átváltasz abba, hogy hülyézd a másikat, hátha elfogadja azt, ami egyébként nem igaz...

LallyPop 2013.05.26. 20:20:44

@MikeBoy: Milyen jogon kérdezgetsz, makimajom?

Jhonnyq 2013.05.26. 20:21:15

@Nero Bianco: A dátumokkal nem foglalkonak a pártközpontban:)

Nero Bianco 2013.05.26. 20:24:32

@high up!:
"Meg azt is, hogy hol publikálták magvas levezetéseiket. "

www.penzugykutato.hu/files/A_botranyok_eve.pdf

high up! 2013.05.26. 20:25:45

@orvlat:

Csak nem fektetett még le anyukád aludni? Munkanélküliségi adatokról volt szó öcsi, nem pedig a kislapátodról meg egyéb tereléseidről. Ha nem bírsz majd este aludni attól, hogy beszopatott orbánc meg hoffman rózsa a hazugságaikkal az értéktelen dilpomákról, az a te bajod. Te hittél ezeknek a kóklereknek nem én.

De tudod mit, legyen igazad: menj el majd érettségi után a jogi egyetem helyett váltókezelőnek (hiányszakma és hát természetes helyettesítője a jogászi pályának), és szard le a tényt, miszerint a diplomásoknak csak 4-5% munkanélküli, miközben a hiányszakmásoknál ez 12-15%.

hackbard.celine 2013.05.26. 20:26:27

@Ándi bácsi: azt állítod, hogy a kormány által megkötött IMF-EKB-Világbank forrást direktben a kereskedelmi bankok hívták le és berakták betétként az MNB-be kamatra?
Azt mégis hogy?

2013.05.26. 20:27:37

@Ándi bácsi:

Milyen jogon? :))
A különböző vitákban csak állítások vannak és nincsenek kérdések?
Néha egy kérdés egyszerűbben vezeti rá a másikat arra, hogy nincs igaza vagy legalábbis nem igazán tudja, hogy mit beszél.
Ha jól látom, te a második totál egyszerű kérdésnél dobtad be a törülközőt.
Nincs ezzel baj, de ne húzd fel magad.

LallyPop 2013.05.26. 20:29:42

@hackbard.celine: Ez történt, nyilván nem az egész összeggel.

LallyPop 2013.05.26. 20:30:13

@MikeBoy: Neked semmit sem állítottam, így fingom sincs mit szeretnél.

2013.05.26. 20:33:53

@Ándi bácsi:

Rövidtávú memóriazavar? :))

"Melyik hitel az, aminek a nagy része nem a bankokhoz kerül?"

"Az állampapír kibocsátás pl. "

Miért is?

hackbard.celine 2013.05.26. 20:34:24

@Ándi bácsi: az az egyszerű tény nem zavar össze, hogy sem az EKB, sem a Világbank, sem az IMF nem nyújt közvetlen hitelt kereskedelmi bankoknak?

Jhonnyq 2013.05.26. 20:34:58

@zobod: Igaza van Márainak de a kommunista kifejezést inkább kommunista típusnak hívnám.
Pusztán azért mert a fidesz néhány törekvése nem csak nyomokban hasonlít kommunista elemekre.

"egy bukott eszme haszonélvezője, aki már nem az eszmét védi, hanem a zsákmányt"

Ez pedig tökéletesen kifejezi Orbánék jövőjét.

high up! 2013.05.26. 20:38:38

@Nero Bianco:

Mondtam én barátom, hogy hülyét fogsz csinálsz magadból. Petschnig közgazdasági tudásán csak az nem röhög már vagy 15 éve, aki visszafojtja magába. A monetarizmushoz meg sohasem értett. Kéri László meg ugye ennek a nulla tudásnbak a nulladik hatványa. Ez a kettő már Horn idejében nagyon lejáratta magát a szakmában a sorozatos párt orientált hazudozásaikkal.

Annyit még tudjál a nagy igyekezetedben barátom, hogy amikor már értelmetlen volt kitartani és a csillagot is lehazudni a maszopért (2009 után), akkor petschnig úgy védekezett az elkúró kurzushoz való vakhűségét firtató kérdésre, hogy hát ő egyszer megmondta, hogy nem lesz jó a 2002-es osztogatás, de hát utána nem akarta kritizálni a pártját, mert akkor azzal Orbán járt volna jól. Ezért koncentrálta minde erejét a fidesz meg Járai elleni hazudozásaiba.

Érted barátom, hogy mennyire perverz, amikor ilyen 15 éve erkölcsi, szakmai döglött tetemeket hordassz ide bizonyításként?

2013.05.26. 20:41:37

@hackbard.celine:

Erre gondol a cikk alapján, de ez több sebből vérzik:

"Ez a plusz kötelezettség elsősorban abból adódik, hogy a lehívott eurómilliárdokat forintra váltó jegybanknak ezt a magyar gazdaságba hirtelen bekerülő plusz forint forrást le kell kötnie - ellenkező esetben a monetáris logika szerint inflációs nyomást okozhatna -, az így lekötött forintokra viszont a jegybanknak kamatot kell fizetnie."

hondamonda 2013.05.26. 20:46:24

@hackbard.celine: "nem a jövedelmeket terhelő adók magasak, hanem a jövedelemszint alacsony."

Pont az a baj, hogy az adok magasak. Az elomunkat terhelo adok teren az orszag az EU-n belul dobogos helyezesu. A hasonlo fejlettsegu (pl volt szocialista) orszagok kozott pedig egyertelmuen elso. Ehhez parosul egy hihetetlenul bonyolult jogrendszer, az orszag lehetosegeihez kepest tulzottan bokezu szocialis ellatorendszer, rendkivul rosszul mukodo, pazarlo allami szolgaltatasok es korrupt vezetes. Ez all az orszag lecsuszasanak a hattereben.

"Mert nem látsz tovább a hitednél, hogy neked ez most jár, ugyanis megérdemled. Emlékezz erre 7-8 év múlva."

Konyorgom!! Mi jar, ha nem az a penz, amit en termelek meg? Szerinted ebbol az allam tobbet erdemel mint en? En minden forint jovedelmem utan adozok es az atlag tobbszorosevel jarulok hozza a koz terheinek viselesehez. Mit varsz meg tolem? A magasan kvalifikalt munkaeroben latod a kitoresi pontot, mikozben eluldozned oket tisztessegtelen merteku elvonassal?

Talan a kiadasokat kellene a bevetelekhez igazitani es nem forditva..

hondamonda 2013.05.26. 20:48:14

@hackbard.celine: "nem a jövedelmeket terhelő adók magasak, hanem a jövedelemszint alacsony."

Pont az a baj, hogy az adok magasak. Az elomunkat terhelo adok teren az orszag az EU-n belul dobogos helyezesu. A hasonlo fejlettsegu (pl volt szocialista) orszagok kozott pedig egyertelmuen elso. Ehhez parosul egy hihetetlenul bonyolult jogrendszer, az orszag lehetosegeihez kepest tulzottan bokezu szocialis ellatorendszer, rendkivul rosszul mukodo, pazarlo allami szolgaltatasok es korrupt vezetes. Ez all az orszag lecsuszasanak a hattereben.

"Mert nem látsz tovább a hitednél, hogy neked ez most jár, ugyanis megérdemled. Emlékezz erre 7-8 év múlva."

Konyorgom!! Mi jar, ha nem az a penz, amit en termelek meg? Szerinted ebbol az allam tobbet erdemel mint en? En minden forint jovedelmem utan adozok es az atlag tobbszorosevel jarulok hozza a koz terheinek viselesehez. Mit varsz meg tolem? A magasan kvalifikalt munkaeroben latod a kitoresi pontot, mikozben eluldozned oket tisztessegtelen merteku elvonassal?

Talan a kiadasokat kellene a bevetelekhez igazitani es nem forditva..

Fejesrob 2013.05.26. 20:51:06

@hondamonda: Az a gond, hogy nem biztos az, hogy meg tudod tenni. Csökkented az állami alkalmazottak számát? Sokkal már nem tudod.

Inkább az a gond, hogy a sok adót nagyon kevés ember fizeti. Orbán gondolkodása nagyon jó ebben az ügyben, csak éppen nem tudta (tudja) megvalósítani. (Munkanélküliség csökkentése).

hondamonda 2013.05.26. 20:51:44

@Fejesrob: A faluszeli cigany izzadjon meg az ennivaloert. Korhatar alatt senki ne kapjon egy filler nyugdijat sem. Az alrokkanton hajtsanak be minden fillert visszamenoleg...

high up! 2013.05.26. 20:53:25

@zobod:

Kérd el anyukádtól a cumit öcsike, aztán mehetsz aludni. Álmodj munka alapú társadalomról meg gyorsnaszádról. Meg 5%-os GDP növekedésről. Meg szabadságharcról. Meg Ázsiai csatlakozásról az EU helyett. Persze a csatlakozás nem Szingapúrhoz lesz hanem Szibériához.

Hidd el szánalmaska, hogy rengeteg vakhű és agyhalott bolsit meg libsit láttam az elmúlt 10 évben a neten. Úgyhogy kívülről ismerem ezt a hasznavehetetlen, kártékony fajtát.

Na most el lehet mondnani, hogy 2010 után ennek az állattípusnak a szerepét átvettétek ti fidióták.
Nem mondom, 2011 közepéig-végéig még lehetett reménykedni fidesz szimpatizásként, hogy vezér elvtárs csak viccelt, amikor hulladék komcsikból alapított egy primitív, bunkó tudású kormányt és még a ballibsiknél is primitívebben bánt az országgal meg az emberekkel.

De 2011 végétől kiderült, hogy nem, ezeknek küldetés tudatuk van a primitív agyukkal. Ezek után a normális emberek leléptek a fiesztől és már csak a ti jellemtelen, agyhallott fajtátok tart ki emellett a banda mellett. Úgyhogy most már több mint 10 éve ismerem a fajtátokat, az egyetlen különbség hogy egyszer szegfű szinetek van, aztán narancs.

Mondtam, egyesüljetek (mert egy a véretek), aztán legjobb lenne az országnak titeket en bloc kieemelni és áttelepítebni Szibériába. A maradékkal meg az ország 4-6 éven belül ismét a térség éllovasává válna.

2013.05.26. 20:54:42

@high up!:

Ez a stílus standard nálad vagy valami kiverte a biztosítékot így vasárnap este? :)))

hondamonda 2013.05.26. 20:56:28

@Fejesrob: Leginkabb az ujraelosztast kell levinni a versenytarsainkhoz hasonlo szintre. Kell meg kicsi, hatekony allamszervezet egyszeru adorendszer, kiszamithato gazdasagpolitika, kompetens vezetes, stb, stb.

2013.05.26. 20:59:04

@hondamonda:

Ez ortodox rizsa. Nem nyerő... ;)

Nero Bianco 2013.05.26. 21:00:29

@high up!:
Egyetlen, a témába vágó értékelhető cáfolatot nem hoztál, pusztán érzelmi megnyilvánulásokat.
Ezzel nem lehet mit kezdeni.

hondamonda 2013.05.26. 21:01:47

@MikeBoy: Hat biztosan nem nyernek vele valasztast. :)

Jhonnyq 2013.05.26. 21:03:38

@hondamonda: Ez így csak egy sajátos utópia...
Megcsinálni lehetetlen ha egymás ellen vagy a másikat elnyomva politizálnak az országban...

Fejesrob 2013.05.26. 21:04:03

@hondamonda: Most ha nem is 100%-san de tényleg az van, hogy a faluszéki cigány megizzad az ennivalójáért és korhatár alatt sincs már nyugdíj már ez is valami haladás.

Itt valami nagyobb kellene és én úgy látom, az EU-ban nincs több kereskedelmi lehetőség egy komolyabb váltáshoz. Azaz nem 2000 disznóval kellene többet eladnunk, hanem 400.000-et és ezt az EU eleve nem veszi fel.

Nem tudom mennyire jönnek be Orbán keleti tapogatódzásai, de nincs más út. Ha ez nem jön össze, marad a csőd, ilyen magas államadósságot nem lehet hosszútávon hitelekkel, extra magas adókkal, és multik adózásával kezelni, gyakorlatilag 1994 óta megszorítások vannak.

zobod 2013.05.26. 21:04:28

@high up!: nyafogsz mint egy fürdőskurva. Választani nem az ideálokból, hanem a szavazólapon lévő jelöltekből lehet, a többihez képest legjobbat. Ha nem tetszik, a választék, majd nem mész szavazni. Nem erről beszéltünk.

hondamonda 2013.05.26. 21:06:35

@Fejesrob: "Inkább az a gond, hogy a sok adót nagyon kevés ember fizeti. Orbán gondolkodása nagyon jó ebben az ügyben, csak éppen nem tudta (tudja) megvalósítani. (Munkanélküliség csökkentése)."

Ez a rablo allam kovetkezmenye. Malta utan nalunk a legalacsonyabb az aktivitasi rata. Aki tud, az menekul a fojtogato adopres alol. Orban tul gyava ahhoz, hogy valodi megoldast adjon a problemara.

orvlat 2013.05.26. 21:07:11

@high up!: Sokan sírnak, hogy milyen élhetetlen Mo. a zorbán vagy komcsik miatt. Szerintem mindenkinek magába kéne nézni. Olvasd vissza a kommentjeimet: én mikor személyesketem veled? Mikor mínősítettelek, sértegettelek?
És igen, Orbántól függetlenül úgy gondolom, hogy az országnak nincs sem lehetősége, sem szüksége ennyi értéktelen diplomát kiadó felsőoktatási intézményre.

hackbard.celine 2013.05.26. 21:08:54

@hondamonda: Érts már meg egy tök egyszerű dolgot: ha a kormányváltás óta nem nőtt a GDP, nem magasabb a saját magad által megtermelt hozzáadott érték, akkor miért indokolt a magasabb jövedelem? Az alacsonyabb adó miatt? Az nem hiányzik a költségvetésből?
Akkor lenne jogos a "követelésed", ha magasabb szinten teljesítene általad és a többi munkaválló által a teljes nemzetgazdaság. De akkor is csak lépésenként és arányosan.
Ebbe az irányba kéne haladni, minél magasabb szinten minél több hozzáadott értéket (profitot) termelve.
Máskülönben maradsz munkásparaszt vagy zsellér.
Úgy néz ki sokadszorra sem érted a különbséget, nem arra vagy szocializálva, hogy megmérettess a nemzetközi munkaerő piacon és jobbnak találtass.
Neked elég ha befogják a pofádat egy kis apróval.
Aztán jövőre lesz ami lesz.
Kádár népe.

2013.05.26. 21:10:13

@orvlat:

"És igen, Orbántól függetlenül úgy gondolom, hogy az országnak nincs sem lehetősége, sem szüksége ennyi értéktelen diplomát kiadó felsőoktatási intézményre. "

Ezt hívják úgy, mint szubjektív gondolat.
Az objektív valóság, amit a statisztikák mutatnak viszont nem ez.

Fejesrob 2013.05.26. 21:16:53

@hondamonda: Ne hidd, hogy másoknál sokkal jobb a helyzet. A szlovákok már alig jobbak mint mi, de infrastruktúrájuk 20 évvel van elmaradva. Előnyük szinte csak az államadósság mértékében van. Infrastruktúra hiányában nem tudják az ipart keletre teríteni mint mi, Pozsony állítja elő az ország jövedelmének 64%-át.

A lengyeleket frankón megmentette az, hogy ott a multi részesedése jóval kisebb mint nálunk. Én is ebben "hiszek", mert a másik kitörési pont az lehet, hogy itt tartják azt a nyereséget amit a multi kivisz. A rezsicsökkentés pld. "okosan" a multi nyereségét csökkenti. El sem szabadott volna neki adni, ha már egyszer így alakult, akkor vissza kell venni, lehetőleg jó áron.

2013.05.26. 21:18:28

@orvlat:

Az igazság az, amire high up hivatkozott az jó statisztika.
Vagy a diplomások átlagkeretesete is jó statisztika.

Ebből a kettőből bőven levonható az a következtetés, hogy nincs igazad.

Fejesrob 2013.05.26. 21:18:48

@hondamonda: Persze, mert az állami állásokban legfőképpen fideszesek vannak. Ha elkezdi szűkíteni, ki fogja a szórólapokat előállítani, a helyére nyalni, ki szervezi meg a hütő-mágnes osztogató csapatot, stb.

Ezt szerintem lehet tekinteni egy állandónak.

hackbard.celine 2013.05.26. 21:19:11

@orvlat: te sem láttál még felsőoktatási intézményt belülről, legfeljebb fotón vagy youtube videón.
A bolognai rendszerben az akkreditáció nemzetközi, azaz átjárható az országok között minden megszerzett tudás, pl. ha osztrák fizika szigorlatod van, azt itthon elfogadják és viszont.
Minden intézmény rangjához szükséges a megfelelő oktatói gárda, nem létezhet egyetem megfelelő számú professzor nélkül.
A legnagyobb gond a műszaki és természettudományi felsőoktatás költségvetésének reálértéken lefelezése, a jogi és közgazdasági szakoktól a teljes finanszírozás elvonás.

orvlat 2013.05.26. 21:25:32

@MikeBoy: Átlagkereset? 1,5 millió minimálbéres országában? (A többi zsebbe "okosba".) Munkanélküliségi statisztika: rendben, a diplomások kisebb %-a munkanélküli. De milyen munkakörben dolgozik? Mind olyanban amiért muszály volt 3-5 évet lébecolni egy iszonyú pénzbe kerülő intézményben?

orvlat 2013.05.26. 21:28:14

@hackbard.celine: Szerintem veled sem személyeskedtem, vagy sértegettelek.
Egyébként pont a Miskolci Egyetemen szerzett tapasztalataim mondatják azt velem, hogy nagyon sokat be kéne zárni. Mind oktatói, mind hallgatói szinten. Megnézném hányan tudnák pl. onnan kihasználni a bolognai rendszert.

2013.05.26. 21:35:17

@orvlat:

El kellene döntened, hogy mivel van bajod.

"Átlagkereset? 1,5 millió minimálbéres országában? (A többi zsebbe "okosba".)"

Ez nem releváns az általunk vitatott kérdésben.

"De milyen munkakörben dolgozik?"

Szintén nem releváns.

"Mind olyanban amiért muszály volt 3-5 évet lébecolni egy iszonyú pénzbe kerülő intézményben? "

Ezek szerint jó a diplomás, csak sokat tanul és kevesebből is szerezhetne diplomát?
Lehet, de attól még diplomás marad....

Azonkívül:
"egy iszonyú pénzbe kerülő intézményben"

Mi az, hogy "iszonyú" pénzbe kerülő?
Ez pl. a tipikusan hatásvadász, de semmilyen valós információval nem bíró érv vagy ahhoz hasonló.
Szintén tipikusan a politikusok sajátja.
Javaslom, ne használd! ;)

különvélemény 2013.05.26. 21:36:05

Mi ez?
Demagógia gyűjtemény blog?
Nyelvtannácik' leírhatják helyesen is az előző mondatot. :P

hot-spot (törölt) 2013.05.26. 21:40:52

Geci jó útra léptek kivételesen, és merő kényszerűségből.
Még nem tudják ők sem...

zombika 2013.05.26. 21:40:54

@Ándi bácsi: Már megint ez a duma hogy a másik párt alatt is szar volt. FOGJÁTOK MÁR FEL HOGY EZ NEM LEGITIMÁLJA A FIDESZ BŰNÖZŐ ÉS DIKTATÓRIKUS MÓDSZEREIT! A jó Isten verjen már egy kis értelmet abba a narancsszínbe borult agyatokba. A politika olyan mélyen beleivódott már a mindennapjaitokba hogy mindent ahhoz mértek. Aki nem a ti dalotokat zengi az komcsi,bolsi,libsi. Könnyebb így elviselni hogy baromi rossz lóra tettetek? Most már dacból is kitartotok? Vagy nektek mi a f@sz bajotok van a normális emberi élettel? Tényleg az lenne a jó ha a fideszes párt és a Tekintetes Nagy Dakota Főnők által előirányzott biorobot életet kellene élni? Megmondják majd hogy hány malacot elljen a disznó? Fantasztikus szinten megy az ország lerablása, amit elbújtatnak (épp hogy) egy csomó pártállami maszlag meg kreált ellenség mögé. És ezt ti nem csak elhiszitek, hanem még kardoskodtok is mellette.

Fejesrob 2013.05.26. 21:40:56

@orvlat: Ebben van valami. Az a gond, hogy az oktatók körében nincsen versenyhelyzet. Vagy pld. olyan kreditrendszer mint más szakmáknál.

Persze vannak nagyon jó oktatók is.

orvlat 2013.05.26. 21:44:44

@MikeBoy: Átlagkereset statisztikára hivatkozol.
Hát hogyne lenne releváns, hogy hivatalosan 1,5 millióan (A statisztikába beszámoltak fele) 90E ft-ot kap,de valójában ennél sokkal nagyobb a jövedelme, Így persze hogy a diplomás átlagkereset a nagyobb (Mondom: a statisztika szerint, ami fals alapokon nyugszik.)
Szerintem a másik része is érthető: miért kell diplomát szerezni, ha ezt nem igénylő munkakörben helyezkedik el utánna?

hot-spot (törölt) 2013.05.26. 21:47:20

@zombika: Elragadnak az érzelmeid,nem tudsz logikusan és ésszerűen gondolkodni.Nem minden szar,ami annak látszik.
Na meg a blog is túl van lihegve rendesen.

siskalaszlo · http://vulgarian.blog.hu 2013.05.26. 21:53:21

1 m munkahely :) fura, hogy ennyien benyelték :)

2013.05.26. 21:53:39

@orvlat:

Honnan veszed azt, hogy a diplomások nem kapnak arányosan több pénzt zsebe, mint a nem diplomások?

"Szerintem a másik része is érthető: miért kell diplomát szerezni, ha ezt nem igénylő munkakörben helyezkedik el utánna? "

Magyarul azt állítod, hogy az egész kevesebb a diplomás munkanélküli, mint a nem diplomás arra vezethető vissza, hogy (rengeteg olyan eset van) habár nem igényel egy munkakör diplomást, de mégis inkább a diplomást veszik fel, hogy aztán többet is fizethessenek neki (hisz az átlagkeresetük tudjuk magasabb).
Ezek nem igazán megalapozott érvek és akkor nagyon enyhén fogalmaztam.

zombika 2013.05.26. 21:58:12

@hot-spot: Sajnos mára Magyarország egésze egy nagy politikai valóságshow lett. Semmi másról nem szólnak a mindennapok, az emberek gyűlölködnek (és ez nagy részben Orbán politikai stratégiája miatt van így) mert szegények, flusztráltak és jövőtlenek. És igen, (még) kicsit kiborítanak az ilyen idióták, akik meg akarják magyarázni hogy ez tulajdonképpen jó.

orvlat 2013.05.26. 22:08:00

@MikeBoy: És te honnan veszed, hogy többet kapnak?;)
Én azt állítom, hogy felesleges gyenge minőségű oktatást biztosító, IC-professzorokkal felszerelt vidéki felsőoktatási intézményeket fenntartani, hogy az ott végzettek aztán a cégek által simán betanítható állásokban helyezkedjenek el.

nincs1itt 2013.05.26. 22:09:26

@gnme: Ha meg nem haragszol, akkor úgy tudom, hogy a diploma feltétele - elég régóta - egy nyelvből nyelvvizsga megléte.
Vagyis az általad emlegetett szakember, ha nem beszél nyelvet a magyaron kívül, akkor szépen elsikkad, mert nem tudja magát tovább képezni, lépést tartani az új eredményekkel a szakmájában... Elég nagy marhaság amit írtál.
Ha meg akkora agy, akkor nem is értem miért gond egy xaros nyelv elsajátítása.

nincs1itt 2013.05.26. 22:12:21

@Ándi bácsi: Kevesebb Bogár Lászlót és Drábikot olvass. Ajánlom helyette a tuggyukki Milton Friedman-t, tudod "New Deal" meg ilyen faxságok...
Olvass az alacsony jegybanki alapkamat veszélyeiről, recesszióban levő gazdaságban.

2013.05.26. 22:14:18

@orvlat:

Örülök, hogy a zsebbe fizetés kiesik az érvek közül! ;)

Én értem, hogy te mit állítasz, de ez a kérdés nem erről szól.
Van egy általános állítás a diplomások vs nem diplomásokra vonatkozóan. Azt a statisztikák egyértelműen mutatják.
És, ha jól látom, te bizonyos általában vidéki egyetemek minőségét kritizálod.
Ezzel semmi gond, DE! Ebből ne próbálj meg következtetést és főleg elvárandó akciót megfogalmazni az eredeti magasabb szintű diplomás vs nem diplomás állításra vonatkozóan, mert az fatal error.
OK? ;)

hackbard.celine 2013.05.26. 22:17:23

@orvlat: szerintem én sem személyeskedtem.

orvlat 2013.05.26. 22:19:16

@MikeBoy: De miért esik ki?
Egy olyan statisztikára hivatkozol (átlagkereset), amiről mindenki tudja, hogy köszönő viszonyban sincs a valósággal. Milyen releváns következtetés vonható le egy totálisan hamis adatokból dolgozó statisztikából?

orvlat 2013.05.26. 22:24:02

@hackbard.celine: "te sem láttál még felsőoktatási intézményt belülről, legfeljebb fotón vagy youtube videón." Nem mintha az egyetemi diploma megléte befolyásolná az emberi minőséget, de ennek azért van egy személyeskedő éle. Én egyébként még a bolognai rendszer bevezetése előtt szereztem diplomát.

hondamonda 2013.05.26. 22:27:46

@hackbard.celine: Atyaeg te ezt komolyan gondolod?
A termelekenysegem megitelese es annak javadalmazasa a munkaltatomra tartozik. Ennek a javadalmazasnak tobb mint a felet elvenni tisztessegtelen rablas! Aki ezt akarja, az BEKAPHATJA! Az allam hosszu evekig elvette a berem kozel 60%-at. A szja csokkentes ezt az eppenhogy elviselheto 50%-ra vitte le.

2013.05.26. 22:29:41

@orvlat:

"Egy olyan statisztikára hivatkozol (átlagkereset), amiről mindenki tudja, hogy köszönő viszonyban sincs a valósággal."

NEM!
Te hivatkozol arra, hogy mivel létezik feketegazdaság, azért az annyira torzítja statisztikát,hogy az állításod igaz lesz.

1. Még csak azt sem tudod, hogy a feketegazdaság (értsd zsebbe fizetés) a te érveid irányába torzít.

2. Tételezzük fel, hogy tényleg a te érveid irányába torzít és valóban a nem diplomások kapnak többet zsebbe.
Mit is jelent ez? Azt, hogy ha nem zsebbe fizetnék a nem diplomásokat, akkor még kevesebb lenne az átlagbérük! Vagyis amiről úgy gondoltad, hogy a te érved támasztja alá, az valójában ellenérv! ;)

hondamonda 2013.05.26. 22:31:32

@Fejesrob: A fidesztol nem varok mar semmit. Oriasi csalodas volt a tevekenyseguk. Nem eltek, hanem visszaletek a ketharmaddal.

orvlat 2013.05.26. 22:42:15

@MikeBoy: Én azt állítom semmilyen következtetés nem vonható le nemdiplomás/diplomás (valós) jövedelmi viszonyaira az átlagkeresetekből, mivel azt a bevallott jövedelmekből számolják. Nem állítom, hogy a nemdiplomások jövedelme magasabb, csak azt, hogy hamis adatokon alapuló statisztikából ez nem megállpítható.

hackbard.celine 2013.05.26. 23:09:22

@hondamonda: árulj egy egy dolgot: van most Magyarországon adó- és járulékfizető munkád, vagy csak úgy osztod az észt?

hackbard.celine 2013.05.26. 23:18:21

@orvlat: nem személyeskedtem. Statisztikailag kimutatható, hogy
- a diplomások keresete MAGASABB, több adót és járulékot fizetnek,
- a diplomások között kevesebb a munkanélküli
ÉS
- a munkanélküliek között nagyságrendileg kevesebb (5%) a diplomás
TáDÁÁÁÁ.
Tényleg nem értelek.

fzoli77 2013.05.27. 02:37:00

@orvlat:
"
Én azt állítom semmilyen következtetés nem vonható le nemdiplomás/diplomás (valós) jövedelmi viszonyaira az átlagkeresetekből, mivel azt a bevallott jövedelmekből számolják. Nem állítom, hogy a nemdiplomások jövedelme magasabb, csak azt, hogy hamis adatokon alapuló statisztikából ez nem megállpítható.
"

Tudod gravitáció sincs valójában. Csak idáig ahányszor leesett egy alma a fáról, az mind mérési hiba volt nem? :)

A történelem is csak fikció, vitatkozni is felesleges, hiszen mindenki, mindenről azt hisz amit akar. Hiszen van egy kiinduló, meg egy vég állapot. Aztán mindenki belemagyaráz valamit, hogy szerinte miért azt történt ami történt.

Ha javasolhatom akkor tiltsuk be teljesen a felső oktatást. Hiszen ha nem igazolható a különbség, ellenben +3-8 évet eltöltenek a diplomások az iskolában, ahelyett hogy dolgoznának és járulékot fizetnének, és ugyanakkor mehetnek nyugdíjba, az tiszta nemzetgazdasági veszteség. Mindenki jól jár - kivéve a tanárok. A könyveket is égessük el - egyébként is drágák nem? :)
És ez mind csupa, csupa nyereség - ennyivel is lehetne csökkenteni a rezsit.

Egyébként - csak hogy ellentmondjak magamnak -, ha jól rémlik akkor egy tanulmány szerint a régió/ágazat/pozíció fontosabb mint a diploma.
Vagyis egy Budapesti/Pénzügyi/Középvezető diploma nélkül többet fog keresni, mint egy Nyíregyházi/Mezőgazdasági/Főmunkatárs diplomával.

Viszont amikor megvizsgáljuk, hogy a régiók/ágazatok/pozíciók betöltésének valószínűségét, akkor megint azt fogjuk látni, hogy diplomával nagyobb az esélyed, mint diploma nélkül. Persze itt is vannak jellegzetes szórások - műszaki ágazatok versus. értékesítés / logisztika -.

És innen kezdődik az emberi hülyeség és a statisztika tagadása, esetleg precedens érvelés. Ugyanis azt hogy valami valószínűbb, azt nem azt jelenti, hogy csak és kizárólag a valószínűbb eset fog megesni. Ha pedig kijön a kevésbé valószínű eset, akkor jönnek az okosok, akkor elkezdenek "érvelni" a hülyeség mellett és nem lehet nekik semmit se megmagyarázni.

De térjünk vissza egy kicsit az eredeti témára.
Tegyük fel:
1. Nincs eltérés a diplomás/nem diplomás fizetések között
2. HA nincs eltérés, akkor egy diplomás élete során 10-20%-al kevesebb vagyont tud felhalmozni, miközben a képzési ideje alatt is tetemes hátrányt halmoz fel, azon versenytársaival szemben, akik nem tanulnak tovább

Mindezekből az alábbi tendenciák kőrvonalazódnak a jövőre nézve:
1. Magyarország elmaradt régiói hatalmas fejlődés előtt állnak. A diplomások száma szerencsére alacsonyabb jelentősen, mint Budapesten. Vagyis jobban kihasználják azt, hogy az életük során hosszabb ideig keresnek annyi pénzt évente, mint diplomás társaik. Vesszen a férgese.
2. Ha Budapest és a diplomások nem ismerik fel, hogy gyerekeiknek tiszta veszteség a diploma, rövid időn belül a legszegényebb régió lehet Magyarországon. Teljesen érthetetlen, hogy a diplomás szülőknek miért nagyobb valószínűséggel lesz diplomás a gyereke. Ez botrány, hogy ezt a fogyatékosságot hagyja a társadalom, hogy a szőlők rákényszerítsék a gyerekre saját fogyatékosságukat.

JAJ:)

röhögő 2013.05.27. 04:29:48

@Nero Bianco: "Azt a kamatemelést nagyjából Járai elbaxta, és ezzel tolt is egy nagyot az AHT hiányon úgy, hogy az árfolyamcélt meg nem érte el. "
- Azt se feledd el, hogy az a kamatpolitika okozta a devizahitelek elterjedését, amelyek még az Orbánék által hozott 2001-es törvény tett lehetővé.

2llkedő 2013.05.27. 05:49:46

@Ándi bácsi: "A manyup nem is tartozik ide, a GDP arányában nem rossz az aktuális adósság:"

Kuszaszem féle matematikát nem ismerem. Én még a régi, hagyományosat tanultam.

"""Csak annak a statisztikának hiszek, amit én magam hamisítottam."""
Sir Winston Churchill

2llkedő 2013.05.27. 05:51:43

@Fejesrob: "Te javíthatatlan vagy. Köszönhető ez inkább annak, hogy Orbánék szinte azonnal elkezdték sarcolni a népet és a multikat."

Mennyivel adta át a kincstárat Bajnai? Mennyi is volt a devizatartalék, és mennyi most?

2llkedő 2013.05.27. 07:29:14

@Fejesrob:
Korábban volt egy válaszod:
"Igen, a kormánytól elvárható az, hogy megakadályozza azt, hogy egy bizonyos típusú hitelt felvegyek. "

Nem, a kormánytól a lehetőség biztosítása várható el. A döntés mindig a tiéd! Ha adott egy ásott kút, akkor az nem azt jelenti, hogy bele is kell ugrani. Viszont nem zárathatja le senki, mert akkor a víz kivételének a lehetőségét is megszünteti.

Tételezzük fel, hogy nem következik be a válság. Szerinted mennyi devizahiteles panaszkodott volna amiatt, hogy sokkal jobban járt, mint az, aki forinthitelt vett fel?

A te elgondolásod szerint akkor a kormánynak be kellene hogy tiltsa a vállalkozást is, mivel az is kockázatos. Akinek nem jön be, azt a kormány miért nem segíti ki, úgy, mint a devizahiteleseket?

A felelősség mindig az egyéné, és nem azé, aki a lehetőséget adja.
Persze lehet, hogy egyszerűbb lenne az életed, ha mindig megmondanák, hogy mikor mit csináljál, csakhogy azzal a szabadságodat kellene feladnod.

hondamonda 2013.05.27. 08:59:53

@hackbard.celine: Igen, van, sot, eddig csak ilyen volt.
süti beállítások módosítása